Jednoduchý „Made for Etarget“ web


Viete čo znamenajú skratky MFA a MFE ? Týmito skratkami sa označujú weby vytvorené len za účelom prilákania návštevníka, ktorý klikne na PPC reklamu. MFA = Made for Adsense, MFE = Made for Etarget. Ja osobne ich nemám rád, ale ak chcete vedieť viac tak čítajte ďalej.

Pointa je jednoduchá. Stačí vytvoriť web, o ktorý sa treba čo najmenej starať a to buď so statickým obsahom, alebo automaticky generovaným obsahom. Ďalej na web umiestniť PPC reklamu na také miesta, aby bola čo najväčšia miera prekliku (CTR) a potom už len treba zaistiť aby na web prišlo čo najviac užívateľov.

Ako som povedal, jediným účelom týchto webov je ich monetizácia a pre užívateľa majú minimálny, alebo žiadny prínos. Lenže ako prilákať ludí na takýto web, keď nemá (pre užívateľa) prínos ? No predsa cez vyhľadávače. Stačí sa zamerať na to čo ľudia veľa hľadajú a zároveň to nie je veľmi konkurenčné kľúčové slovo, alebo fráza, spraviť optimalizáciu pre vyhľadávače, poprípade linkbuilding a úspech je zaručený.

Ako príklad nám môže poslúžiť fakt veľmi jednoduchý, ale vzhľadom na náklady veľmi pravdepodobne výnosný web bicykel.sk. Na tomto webe nieje žiadny obsah, keďže niekoľkoročnú zmienku o tom, že web sa pripravuje, plus nejaké linky na iné weby za obsah nepovažujem. Za to je však na webe veľmi dobre umiestnený reklamný blok od Etargetu a ešte nad ním niečo o súvisiacich odkazoch. Mimochodom Etarget s takým webom nemá žiadny problém a podľa nich nijak neporušuje pravidlá. Bežný užívateľ si ani nemusí všimnúť, že to je reklama a hneď kliká.

A ako som prišiel na to, že tento web môže aj napriek jeho pre užívateľa nulovej hodnote prinášať zisk ? Veľmi jednoducho. Stačí ísť na stránku pre návrh kľúčových slov od Googlu a pozrieť si počet vyhľadávaní slov bicykel a bicykle.

Najvyšší počet hľadaní daných slov je okolo 20 000 a to v Apríly na jar, čo je logické ;). To je celkom slušné nie ? Avšak celkový počet hladaní nám sám o sebe nepovie nič, ale čo je dôležité je, že bicykel.sk sa umiestňuje vo vyhľadávaní slova bicykel cez google.sk na prvej pozícii. To znamená veľkú mieru prekliku.

UPDATE: No bohužiaľ som sa pri mojom výpočte sekol. Google neukazuje počet vyhľadávaní za mesiac, ale za posledných 12 mesiacov. Čiže treba stým rátať pri výpočte a aj tvorbe MFE/MFA webu ;)

Čiže poďme si to zrátať. Dajme tomu, že v apríly mal web bicykel.sk vďaka googlu 10 000 návštev. Vďaka umiestneniu reklamy mal vysokú mieru prekliku, dajme tomu až 5 %. To máme 500 kliknutí, províziu za kliknutie dajme napríklad na 2 SK, čiže suma sumárum, web zarobil za apríl 1000 SK. Nieje to síce nejak veľa, ale človek čo má takýchto webov viac si na nich môže celkom slušne privyrobiť. A to sa bavíme len o malom Slovenskom trhu. V zahraničí je to oveľa väčší biznis.

A čo vy ? Vlastníte nejaké MFA/MFE, alebo podobné weby ? Neočakávam od Vás linky, stačí mi jednoduchá odpoveď typu áno/nie, poprípade nejaký popis ;)

p.s. ak ste si v texte všimli pomerne nezmyselný odkaz na bicykel.dh-zone.sk, tak to je len taký môj malý experiment na subdoméne môjho webu o zjazde na horských bicykloch.


7 odpovedí na “Jednoduchý „Made for Etarget“ web”

  1. no musim uznat ze tato domena je fakt super a urcite by zarabala mnohonasobne viac keby je tam len sablona a nejaky externy predaj, staci mala dohoda s predajcom bicyklov a je to.

  2. Mám stránku, ktorú mám len na zarábanie cez Adsense, ale nie je to typická MFA stránka, pretože je pre užívateľov užitočná a často sa na ňu vracajú. Stačí jednoduchý nápad, ešte jednoduchšie zrealizovanie (beží na freehostingu) a s Adsense sa dá slušne zarábať aj bez porušenia pravidiel. :D

  3. No tak ak ten tvoj web neporusuje adsense pravidla tak urcite porusuje pravidla gogola a mal by i byt penalizovany za vypis klucovych slov na koci stranky.

  4. Podla mna je velmi dolezity tiez content, lebo podobne weby ochvilu prevalcuje konkurencia s lepsim contentom.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.