SEO na orange.sk ? Nič moc…

Aj dnešný článok sa bude venovať webu mobilného operátora. Tentoraz to ale bude Orange a ich hlavný SEO nedostatok na ich webe.

Najprv trochu teórie. Titulok stránky je najdôležitejší SEO faktor. Mal by sa nachádzať v hlavičke dokumentu, medzi tagmi <title>Toto je titulok</title>. Najdôležitejší je preto, že vyhľadávače ho uvádzajú ako nadpis stránky vo výsledkoch vyhľadávania a má najväčšiu váhu z kľúčových slov na stránke. Preto je vhodné mať pre každú podstránku webu unikátny titulok. Toľko z teórie a teraz trocha z praxe. Konktrétne nevyužitie sily titulku…

Na stránkach mobilného operátora Orange, má totiž drvivá väčšina podstránok titulok Orange Slovensko, a.s.. Čiže prvou chybou je, že tento titulok nie je unikátny. Druhou chybou je, že v ňom nie sú využité kľúčové slová a web stránka Orangu prichádza o veľa návštevníkov z vyhľadávačov.

Zoberme si napríklad vyhľadávanie slova Nokia 7230. Pri vyhľadávaní tohto kľúčového slova cez google.sk, neuvidíte Orange stránku nielen na popredných miestach, ale ani na prvých podstránkach vyhľadávania (ďalšie sa mi už nechcelo prezerať a ani by to nemalo zmysel). Viď obrázok.

Verím tomu, že použitím vhodných titulkov na Orange stránke by sa toto dalo veľmi ľahko zmeniť. Možno by bolo treba zmeniť aj iné veci, ale až tak sa mi to analyzovať nechce a v tom nieje ani pointa tohto článku.

Pointa je v tom, že Orange takto prichádza o veľa návštevníkov z vyhľadávačov. A nejde len o návštevníkov. Určite by bolo lepšie keby sa Orange zobrazol na popredných miestach vo vyhľadávaní pri hľadaní mobilných telefónov.

Totižto nejde o to, aby sa z týchto potenciálnych návštevníkov stali zákazníci, ale o budovanie značky. Keď si predstavíte aké neskutočné peniaze vráža Orange do TV a iných reklám, tak cena SEO by bola voči tomuto maličká, pritom výsledok isto oveľa lepší…

p.s. Keď si pozretie titulok prvej stránky z vyhľadávania na uvedenom obrázku, tak uvidíte dokonalé rozdelenie kľúčových slov. Najprv je tam názov telefónu, čiže má aj najväčšiu silu. Potom nasleduje slovo recenzia, aby boli pokryté aj vyhľadávania s týmto kľúčovým slovom. No a nakoniec nasleduje názov web stránky. Nie kvôli kľúčovým slovám, ale práve kvôli budovaniu značky.

4 komentáre k “SEO na orange.sk ? Nič moc…”

  1. Postoj Orangeu k optimalizovaniu stránok je podobný všetkým veľkým firmám (minimálne na Slovensku). Proste ho neriešia. Prebíjajú ho silným (a samozrejme aj nákladným) marketingom a budujú značku. Či by im SEO dopomohlo k signifikantnému navýšeniu ziskov je otázne, im to však evidentne nestojí za to :-)

  2. Ale však to bola pointa… Nejde o to, aby im to priamo pritiahlo viac zákazníkov, ale o budovanie značky.

    Si zober, že si budeš vyhľadávať telefóny a všade ti na prvom mieste bude vyskakovať Orange… Myslím, že by to bol dobrý doplnok ku všetkým ostatným kampaniam.

  3. súhlasím, že by to bol dobrý doplnok a mimochodom, určite lacnejší, ako napr. televízna kampaň. Oni sami to však takto určite nevidia, za čo im môžu ostatní (čiže menší) predajcovia iba ďakovať…

  4. Pekny clanok a urcite na zamyslenie, osobne by som skor ale povedal, ze ide skor o to, aky velky marketingovy mag je v cele marketingoveho oddelenia, podla mojich skusenosti tam sedi zenuska, ktora sa obratila na tie spravne miesta, resp. poznala spravnych ludi a sup ju tam, ved nam otvara aj priestor na ine zakulisne riesenia… Kazdopadne, podla mojho nazoru, keby ste tomuto marketingovemu mago(ro)vi spomenuli vyraz SEO, pravdepodobne by na vas pozeral ako bacil do lekarne…

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *