Kategórie
SEO a SEM

Ako na (non)sitewide odkazy ?

Robíte niekomu web a chcete do jeho pätičky (spodná časť stránky) vložiť odkaz na svoj vlastný web ? Tak potom okrem správneho výberu kľúčových slov si dajte pozor aj na to, aby odkaz nebol sitewide.

O nevýhodách sitewide odkazov si môžete prečítať na seochate. Ja vám dnes ukážem ako jednoducho zobrazovať odkaz len z jednej konkrétnej URL, alebo len z hlavnej stránky.

Dajme tomu, že na hlavnú stránku vášho webu chcete mať odkaz len z hlavnej stránky webu na ktorý ho idete umiestniť a zo všetkých ostatných stránok chcete odkaz na nejakú podstránku vášho webu. Toto sa dá dosiahnuť veľmi jednoducho pridaním nasledujúceho kódu do pätičky (vo WordPresse je to súbor footer.php v použitej téme).


  Ukážkový web

  Ukážková podstránka

Ako vidíte je to veľmi jednoduché a identifikátor dannej stránky sa používa prvok poľa $_SERVER["REQUEST_URI"], pomocou ktorej môžete umiestnovať odkazy, alebo hocičo iné len na presne špecifikované podstránky (presnejšie povedané URI) daného webu, tak ako to vidíte na nasledujúcom príklade.


  Tento odkaz sa zobrazuje len pri URI /kontakt

Spomínané riešenie je univerzálne pre rôzne PHP aplikácie, ale v CMS WordPress môžete použiť takzvané conditional tags, pomocou ktorých viete zistiť či s nachádzate na danej stránke, príspevku, alebo kategórii.

Tento postup môžete použiť nielen pre odkazy, ale pre hocijaký PHP kód/obsah, ktorý chcete vykonať/zobraziť len na špecifickej URI daného webu.

4 odpovede na “Ako na (non)sitewide odkazy ?”

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *